הרמטכ"ל בהערכת מצב: "נערכים לכל אפשרות של הסלמה"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל בהערכת מצב: "נערכים לכל אפשרות של הסלמה"

בעקבות האירועים בדרום, הרמטכ"ל כוכבי קיים הערכת מצב באוגדת עזה: "אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך"

הרמטכ"ל כוכבי בהערכת מצב צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי קיים היום (ראשון) הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדת עזה. הרמטכ"ל הנחה על המשך מוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה. בנוסף, נפגש הרמטכ״ל עם ראשי הרשויות באיזור לשיחה על ההתפתחויות האחרונות.

בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מ' פד"ם, אלוף אליעזר טולדנו, מ' פקע"ר, אלוף אורי גורדין, ר' אמ"ץ, אלוף אהרון חליוה, ר' אמ"ן, אלוף תמיר הימן ונציגיו, מ' פקמ"ז, אלוף תמיר ידעי, ר' אגא"ס, אלוף טל קלמן, מתפ"ש, אלוף רסאן עליאן, נציג שב"כ ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל כוכבי בהערכת מצב | צילום: דובר צה"ל

מדברי הרמטכ"ל לראשי הרשויות: "אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

מוקדם יותר הבוקר החליט הרמטכ"ל כוכבי, מחשש להסלמה במצב הביטחוני, לבטל את נסיעתו לוושיגנטון לסדרת פגישות עם בכירים בצבא האמריקני.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס מברך על התקיפות האלימות בבירה ירושלים ומאיים להמשיך את ירי הטילים לעבר ישראל. "אנו קוראים להתגייסות ולכידות בעיר העתיקה בירושלים, וקוראים לָהתנגדות לכוון את הטילים למעוזי האויב", נכתב בהודעת הארגון.

במקביל, הדרג המדיני החליט לדחות, לעת עתה, תגובה צבאית נרחבת בגין ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום.



0 תגובות